OD 1. ZÁŘÍ 2023 DOŠLO KE ZMĚNĚ VYHLÁŠKY PRO TESTOVÁNÍ HISTORICKÝCH VOZIDEL. PRO VÍCE INFORMACÍ KLIKNĚTE ZDE.

 

Testování historických vozidel

Systém testování historických vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění a z něho vycházející vyhláška Ministerstva dopravy č. 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu a podmínek testování historických a sportovních vozidel v platném znění, novelizovaná vyhláškou MD č. 144/2012 Sb.

 

Základní druhy testování

1) Testování vozidla na historickou původnost

Testování historického a silničního vozidla na historickou původnost provádí na žádost vlastníka klubová testovací komise (dále KLTK), která má udělené oprávnění od Federace klubů historických vozidel a následně testování kontroluje Pověřený komisař (dále PK). Seznam všech aktuálně platných klubových testovacích komisí naleznete v záložce „komise„.

Žadatel vyplní „Žádost o provedení testování historického vozidla“ (dále Žádost). Použít může také informační systém dostupný na www.testovanihv.cz.

K testování vozidla na historickou původnost pro zápis do registru historických vozidel vlastník:

  1. Předá/přes systém odešle vyplněnou Žádost,
  2. Předá barevné fotografie o rozměru 6 x 9 cm (u automobilu a motocyklu s přívěsným vozíkem s pohledem pravo-zadním a s pohledem levo-předním, u motocyklu s pohledem z pravé strany a s pohledem z levé strany (z pohledu řidiče).
  3. Přistaví podle požadavku KLTK vozidlo k provedení ověření skutečného stavu vozidla a současně předloží doklady k ověření uvedených údajů v Žádosti k ověření historické původnosti.

Po kladném testování vyhotoví KLTK Žádost ve třech vyhotoveních (v případě testování silničního vozidla) nebo ve čtyřech vyhotoveních (v případě testování historického vozidla) ve formátu A3.

Po ukončení testování KLTK s kladným výsledkem předá předseda KLTK tři vyhotovení Žádostí Pověřenému komisaři ke kontrole testování.

Žádost o testování a Průkaz historického vozidla slouží výhradně k identifikačním účelům, není zárukou pravosti vozidla a nesmí být použity k obchodním účelům ani k prokazování historie vozidla.

 

AKTUÁLNÍ VERZI PŘÍRUČKY K TESTOVÁNÍ HISTORICKÝCH VOZIDEL NAJDETE VŽDY NA ZÁLOŽCE Dokumenty.

 

VZORY FOTOGRAFIÍ

Vzor foto VIN

Vzor foto motoru

SLEVY NA TESTOVÁNÍ

Slevu na testování lze upletit pro předložení členských karet nebo jiného dokkladu o zaplacení členských příspěvků.
Vzory členských karet:
 
FKHV ČR
 
AVCC AČR
 
AKHV



Více zde: https://www.fkhv.cz/testovani/

Nejčastější otázky ke změnám v testování

20.09.2023 08:06

Vážení veteránisté,
níže předkládáme najčastější dotazy, na které se v souvislosti s novelou zákona 56/2001Sb. a vyhlášky 355/2006Sb. ptáte. Pro upřesnění uvádíme, že je třeba rozlišovat v jakém registru je vozidlo registrováno. Naše legislativa pojmem historické vozidlo myslí vozidlo, které je registrované v registru historických vozidel, tedy vozidlo na veteránských zelených značkách. Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem.

1. Kdy musím jet poprvé s historickým vozidlem na STK?
Historická vozidla na zelených veteránských značkách musí nově od 1. 9. 2023 navštěvovat STK. Vozidla testovaná před tímto datem mají platnost 2 roky ode dne testování a na STK musí až po vypršení platnosti testování. Např. Vozidlo testované 12. 8. 2023 má platnost do 12. 8. 2025 a na STK proto pojede poprvé až v srpnu 2025.

2. Jaká vozidla budou mít platnost testování 5 let?
Samotné testování bude platné na 5 let pro všechna vozidla. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami pak mohou získat platnost STK také na 5 let, nejdéle však na dobu platnosti testování (viz zák. 56/2001Sb. § 79b odst. 3). Silniční vozidla s testací na historickou původnost mají platnost testování také na 5 let, ovšem STK musí navštěvovat dále dle typu vozidla (osobní na 2 roky, motocykly na 4 roky atd.). V případě silničních vozidel s testací na historickou původnost, které byly testovány před 1. 9. 2023 je zákonem platnost testování prodloužena na 5 let ode dne prodloužení (např. testace provedená 1. 4. 2023 platná původně do 1. 4. 2025 je zákonem prodloužena až do 1. 4. 2028).

3. Co bude STK na vozidlech kontrolovat?
Vozidla v silničním registru na klasických bílých značkách procházejí dále klasickou STK v plném rozsahu. Historická vozidla se zelenými veteránskými značkami budou navštěvovat takzvané technické prohlídky historických vozidel, které jsou stanoveny vyhláškou 211/2018 Sb. konkrétně pak přílohou č. 23. Vozidla budou rozděleny do třech kategorií:
• 1. kategorie – historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1972 (novodobá historická vozidla),
• 2. kategorie – historické vozidlo uvedené do provozu od 1. července 1953 do 30. června 1972 (poválečná historická vozidla),
• 3. kategorie – historické vozidlo uvedené do provozu do 30. června 1953 (předválečná a válečná historická vozidla).
U všech kategorií ale platí, že u vozidla se posuzuje zda splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu. Příloha č. 23 vyhlášky ZDE.

4. Jak se liší testování vozidla v silničním registru a historického vozidla?
Testování se nijak neliší. Posuzuje se při něm pouze historická původnost a testace probíhá stejně, ať se jedná o vozidlo vedené v registru silničních vozidel, historických nebo zatím nepodléhá žádné registraci.

5. Kolik stojí testování a kolik STK?
Při testování se hradí poplatek za zpracování testace 1500,- při prvním testování a 500,- při prodloužení přímo FKHV (převodem či platební bránou skrze informační systém), následně se hradí poplatek za samotné provedení testování přímo klubu, který testování provedl (dle dohody s klubem). Kluby si mohou cenu určit sami, doporučená je 4000,- za první testování a 1500,- za prodloužení (viz Ekomonická směrnice). Cenu STK si určují jednotlivé stanice samostatně, cenu tedy nelze dopředu předvídat. Cena by ale neměla být příliš odlišná od běžných cen, které se u osobních automobilů pohybují zhruba v rozmezí 700 – 1700 Kč. Některé stanice ovšem u starších kategorií vozidel cenu zvyšují. Toto téma bude ještě předmětem jednání se zástupci STK.

6. Jak se nyní provádní převod historického vozidla?
Převod historického vozidla se nyní provádí obdobným způsobem jako je tomu v registru silničních vozidel, tedy pouze s evidenční prohlídkou provedenou na STK. Platnost testování vozidlu zůstává i při změně majitele. Stejně tak zůstávají vozidlu i stejné registrační značky (ZRZ), pokud se nejedná o případ, kdy má majitel na ZRZ přihlášeno více historických vozidel. Dochází poouze k výměně průkazu historického vozidlo a malého technického průkazu (k žádosti je tedy nutné předložit dvě nové fotografie vozidla do průkazu). Proces změny vlastníka je popsán v informaci z MD z 9. 10. 2023, který naleznete ZDE.

7. Kam STK vyznačuje platnost prohlídky?

Jak platnost testování tak i platnost technické prohlídky je vyznačena do průkazu historického vozidla (s výjimkou případů, kdy vozidlo bude teprve do registru historických vozidel registrováno). Prvním razítkem označuje platnost testování v PHV pověřený komisař. Druhým razítkem označuje technik STK planost technické prohlídky historického vozidla (až s oběma razítky je vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích). Pořadí prohlídek nelze zaměnit, vždy musí předcházet testování před prohlídkou na STK.

 

Dokument lnformace pro STK a SME v souvislosti s prováděním technických prohlídek historických vozidel po 1. 9. 2023



Více zde: https://www.fkhv.cz/news/nejcastejsi-otazky-ke-zmenam-v-testovani/

TESTOVÁNÍ

TESTOVÁNÍ VOZIDEL A PRODLOUŽENÍ TESTACE 2020 – KONTAKTUJTE SVŮJ KLUB NEBO TESTAČNÍ KOMISI

UHEL POHLEDU FOTOGRAFII PRO TESTACI – !!!ŽÁDNÉ JINÉ VOZY V POZADÍ !!!

Testování historických vozidel

Systém testování historických vozidel upravuje zákon č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění a z něho vycházející vyhláška Ministerstva dopravy č. 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu a podmínek testování historických a sportovních vozidel v platném znění, novelizovaná vyhláškou MD č. 144/2012 Sb.

Základní druhy testování

1) Testování vozidla na historickou původnost
Testování historického a silničního vozidla na historickou původnost provádí na žádost vlastníka klubová testovací komise (dále KLTK), která má udělené oprávnění od Federace klubů historických vozidel. Seznam všech aktuálně platných klubových testovacích komisí naleznete v záložce „komise“.

Žadatel vyplní „Žádost o provedení testování historického vozidla“ (dále Žádost).

K testování vozidla na historickou původnost pro zápis do registru historických vozidel vlastník:

Předá vyplněnou Žádost,
Předá barevné fotografie o rozměru 6 x 9 cm na tvrdém lesklém fotopapíru (u automobilu a motocyklu s přívěsným vozíkem 6 ks s pohledem pravo-zadním a 6 ks s pohledem levo-předním, u motocyklu 6 ks s pohledem z pravé strany a 6 ks s pohledem z levé strany (z pohledu řidiče), v ostatních případech po 4 ks fotografií).
Přistaví podle požadavku KLTK vozidlo k provedení ověření skutečného stavu vozidla a současně předloží doklady k ověření uvedených údajů v Žádosti k ověření historické původnosti.
Po kladném testování vyhotoví KLTK Žádost ve třech vyhotoveních (v případě testování silničního vozidla) nebo v pěti vyhotoveních (v případě testování historického vozidla) ve formátu A3.

Po ukončení testování KLTK s kladným výsledkem a v případě, že se jedná o testování za účelem zapsání historického vozidla do registru historických vozidel, předá předseda KLTK pět vyhotovených Žádostí krajské testovací komisi k provedení druhého stupně testování.

2) Testování k propuštění historického vozidla do silničního provozu
Prvním stupněm je jednorázové otestování na historickou původnost, viz odstavec výše, vycházející z požadavků Technického kodexu FIVA, které provádějí klubové testovací komise (KLTK).
Na to navazuje druhý stupeň testování na technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích, který provádí 14 Krajských testovacích komisí (KTK). Pokud bylo vozidlo kladně otestováno na obou stupních testování, je mu na příslušném registračním místě vydán Průkaz historického vozidla (PHV).
Žádost o testování a Průkaz historického vozidla slouží výhradně k identifikačním účelům, není zárukou pravosti vozidla a nesmí být použity k obchodním účelům ani k prokazování historie vozidla.
https://www.fkhv.cz/testovani/
Testování k propuštění historického vozidla do silničního provozu
Prvním stupněm je jednorázové otestování na historickou původnost, viz odstavec výše, vycházející z požadavků Technického kodexu FIVA, které provádějí klubové testovací komise (KLTK).
Na to navazuje druhý stupeň testování na technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích, který provádí 14 Krajských testovacích komisí (KTK). Pokud bylo vozidlo kladně otestováno na obou stupních testování, je mu na příslušném registračním místě vydán Průkaz historického vozidla (PHV).

PODROBNOSTI NA STRÁNKÁCH FKHV
https://www.fkhv.cz/komise/ktk/

https://www.fkhv.cz/narodni-legislativa/

Předsedové krajských testovacích komisí (KTK)

  • 01 Štohl Petr Hlavní město Praha petrstohl@atlas.cz, 605 255 05
  • 02 Baláč Václav Jihomoravský vaclav.balac@centrum.cz, 604 535 564
  • 03 Sojka Petr Jihočeský veteranservis@seznam.cz, 602789301, 702 294 544
  • 04 Ing. Vincenci Josef Pardubický vincenci@mybox.cz, 603 306 226
  • 05 Kuthan Zdeněk Královéhradecký zdenek.kuthan@pneukuthan.cz,  603 843 536
  • 06 Radek Veleba Vysočina dlaboch@seznam.cz, 732 516 072
  • 07 Markuzzi Jiří Karlovarský markuzzi@email.cz, 608 974 595
  • 08 Ing. Nejedlý Petr Liberecký ppno@seznam.cz, 602 440 500
  • 09 Mgr. Kunštátský Tomáš Olomoucký tomas.bmw@seznam.cz, 602 942 777
  • 10 Petr Fiala Plzeňský petrfiala3@seznam.cz, 602 260 794
  • 11 Chalupa František Středočeský chalupaf@post.cz, 730 870 650
  • 12 Mgr. Bc. Leo Kohot Moravskoslezký lekoho@seznam.cz, 739 464 595
  • 13 Cankář Miroslav Ústecký cankar.miroslav@seznam.cz, 602 138 913
  • 14 Trusík Bronislav Zlínský btrusik@seznam.cz, 602 762 805

Informace pro členy

testujeme historická vozidla

akce klubů

název

název

Testování historických vozidel

Testování historického a silničního vozidla na historickou původnost provádí na žádost vlastníka klubová testovací komise. 

Napište nám zprávu

    To že jste člověk prokažte výběrem ikony letadlo.

    info@ckhv.cz